تهران 1391 /یادداشت حمید سلجوقی برای "گشت ارشاد"
just u!
kho0o0shhal misham hamito0r ke matalebo0 mikho0nid nazaram bedido 2 khabar name ozv shidd!
درباره وبلاگ


be webloge man kho0sh omadid !khoshhal misham ke nazar bedido0 2 khabarname ozv shid.ageam bam kari dashtid baram off bezarid!hana_009800@yahooo.com.age az mataleb kho0sheto0n naumad begido0 zekr ko0nid tarjih midid che matalebi bezaram.

پيوندها
chelsiafc
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ............! و آدرس just.dance.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 124
بازدید کل : 57509
تعداد مطالب : 166
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
hana

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, :: 15:34 :: نويسنده : hana

سی نت:   یازدهمین ساخته ی سعید سهیلی نه به خوبی "سنگ، كاغذ،قیچی است" و نه به بدی "چارچنگولی" و مخصوصا "ازدواج در وقت اضافه".
"گشت ارشاد" روایتگر قصه ی زندگی سه مرد است كه با نیت اخاذی از مردم، خود را به عنوان مامور گشت ارشاد جا می زنند و در این مسیر درگیر اتفاقاتی می شوند.

با توجه به دو فیلم اخیر سهیلی، "گشت ارشاد" گرچه فراتر از انتظارم بود اما معتقدم یك فیلم متوسط است.
بدون شك مهمترین نقطه قوت "گشت ارشاد"، به روز بودن آدم ها و اتفاقاتش است. ما در "گشت ارشاد"، تهران-1391 را به وضوح می بینیم.سهیلی نشان می دهد كه با جامعه امروز بیگانه نیست و آن را به خوبی می شناسد.این را می توان از اتفاقات فیلمش فهمید مخصوصا از عكس العمل های شخصیت های مختلف فیلم در مواجهه با مقوله ی گشت ارشاد.

تركیب مثلث فرخ نژاد،كیمیایی و سهیلی به درستی در كنار هم چیده شده و این سه نفر به خوبی توان حضور در موقعیت های مختلف كمدی، درام و اكشن را دارند.

سهیلی با مخلوط كردن چند داستانك به ایده و كلیت قصه از "گشت ارشاد" یك فیلم جذاب ساخته.
دیالوگ های خوب نیش دار با پوسته ی طنز،ریتم خوب،شروع خیلی خوب كه البته با یك پایان بد و مبهم، از یاد می رود و بازی های خوب فرخ نژادی كه در یك قالب جدید ظاهر شده و علاوه بر متفاوت بودن، واقعا درخشیده و بازی دلنشینی ارائه داده است.
ساعد سهیلی كه حسابی به نقشش می خورد و پولاد كیمیایی كه نقشش در حد و اندازه های یك پولاد كیمیایی است.
از جمله نقاط ضعف فیلم هم می توان به میزانسن های نادرست سهیلی در بعضی نماها اشاره كرد بالاخص اصرارش روی كلوز آپ كه خسته كننده است.

بعضی شخصیت ها را می توان به راحتی از قصه كنار گذاشت بدون آنكه اتفاق خاصی در كلیت ماجرا بیافتد، مثل شخصیتی كه ضیغمی بازی می كند.

معلق بودن بین چند ژانر. فیلمی كه هم اكشن اش، اكشن است .هم درام اش درام و هم كمدی اش توان خنداندن بیننده را دارد كه البته باید به توان بالای سهیلی در خلق این موقعیت های متفاوت متوالی نیز اشاره كرد.
و آن پیام های اخلاقی-اجتماعی ای كه به خصوص در دقایق پایانی فیلم، حكم وصله ی ناجور را دارد چون طرز بیانشان به فیلم و آدم هایش نمی خورد.

پ.ن : 1- تعجب نكنید اگر برای سیمرغ بعد، این بار فرخ نژاد را دست در دست نوه اش دیدید.

2- خواهشمند است زین پس برای تماشای فیلم مورد علاقه تان در همان روزهای آغازین اكران به سینماها مراجعه كنید چون ممكن است خدای نكرده خیلی زود دیر شود و شما به ته دیگ اش هم نرسید!

3- وقتی یك فیلم كمدی در این سینما توان به كف خیابان كشاندن یك عده را دارد واقعا باید به این جمله ایمان آورد كه مهمتر از هر توپ و تانك و كلاشینكفی، سینما امروز یك ابزار جنگی تمام عیار و در دسترس است.

4- مطمئن باشید اگر فقط اسم این فیلم، "گشت ارشاد" نبود احتمال توقیف شدنش و همینطور احتمال پرفروش شدنش خیلی كمتر از این ها بود.

  •  

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: